Uzunköprü Haberleri

SARIGÜL:BUĞDAY,AYÇİÇEĞİ SIRADA ÇELTİK

CHP Uzunköprü İl Genel Meclis Üyesi Ahmet Sarıgül sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla çeltik üreticilerinin yaşadığı sıkıntıyı ünlü Hollywood filmi I Am Legend filmi üzerinden dile getirdi.Sarıgül paylaşımında; ““I Am..

SARIGÜL:BUĞDAY,AYÇİÇEĞİ SIRADA ÇELTİK

CHP Uzunköprü İl Genel Meclis Üyesi Ahmet Sarıgül sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla çeltik üreticilerinin yaşadığı sıkıntıyı ünlü Hollywood filmi I Am Legend filmi üzerinden dile getirdi.Sarıgül paylaşımında; ““I Am Legend” (Ben Efsaneyim, 2007) (Will Smith) filminde Robert Neville, New York’ta tek başına kalmış bir bilim insanıdır. Her gün aynı frekanstan seslenir:“Sesimi duyan var mı? Ben Robert Neville. Gün boyu burada olacağım… Size barınma sağlayabilirim, yiyecek sağlayabilirim.”Umudu tükenmiş gibi görünse de aslında tek derdi, yalnız olmadığını bilmek ve birilerinin sesini duymasıdır.

Bugün Edirne’nin Çeltik tarlalarında da benzer bir ses yankılanıyor:“Sesimi duyan var mı?Tarlalarda çeltik biçimi başladı, ürünler harman yerine inmeye başladı.Ama fiyatlar hâlâ belli değil…”Çeltik, sıradan bir ürün değildir. Suya gömülü tarlalarda, kavurucu güneşin altında, bataklığa dönüşmüş arazilerde yetişir. Çiftçi dizlerine kadar suyun içinde günlerce çalışır. Sivrisinekle, ağır iklim şartlarıyla boğuşur. Mazotu, gübresi, ilacı derken her geçen gün maliyetler katlanır. Üstelik bir de su parası vardır ki, çeltik üretiminin en büyük yüklerinden biridir. Su olmadan çeltik olmaz, ama suyun bedeli çiftçinin sırtında ağır bir kamburdur.En büyük sorunlardan biri ise şudur: Çiftçi, tarlasına ektiği ürünün maliyetini ve satış fiyatını önceden bilmiyor. Tohumunu borçla alıyor, mazotu veresiye dolduruyor, gübresini vadeyle tarlaya serpiyor. Ama hasat zamanı geldiğinde emeğinin ederini bilmeden biçime başlıyor. Tıpkı Robert Neville gibi, günün birinde birilerinin sesini duyacağını umut ediyor:

“Bizi duyan var mı?Üreticiye sahip çıkacak olan var mı?Fiyatı açıklayacak olan var mı?”

Hasat başladı ama çiftçinin alın teri hâlâ sahipsiz. Bu yalnızlık sadece çiftçinin değil; soframızdaki pilavın, aşımızın, ekmeğimizin de yalnızlığıdır. Çünkü üretici yalnız bırakılırsa, aslında hepimiz aç kalırız.Geçmişte buğday fiyatı geç açıklandı, ayçiçeği fiyatı da gecikti. Üstelik açıklanan fiyatlar maliyetleri karşılamadı. Ayçiçeği piyasası adeta yapboza döndü. Çiftçi belirsizlik içinde ürününü biçti; kimi tüccara ucuza kaptırdı, kimi beklerken zarar etti. Artık bu senaryo tekrarlanmamalı.

Şimdi gözler, Tarım Bakanımız Sayın İbrahim Yumaklı’da.Kendisi yarın 24. İpsala Çeltik Festivali’nde olacak. Üreticinin sesini duyan bir bakan olarak, eğer su parasını, mazotu, gübreyi, tohumu, ilacı dikkate alarak iyi ve zamanında bir fiyat açıklarsa, sadece üreticinin gönlünde değil, tarihte de yerini alacak.O zaman bu festival sadece bir şenlik değil, üreticinin umudunun yeniden yeşerdiği gün olacak.

Ve belki de çiftçinin dilinden şu söz dökülecek:“Bakanımız, gözümüzde bir efsane ?” ifadelerini kullandı.

YORUMLAR (İLK YORUMU SİZ YAZIN)

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL